Základné prvky bezpečnosti

Bezpečné prihlásenie pozostáva z použitia dvoch prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Z dôvodu zvýšenia bezpečnosti Vám odosielame „prihlasovacie meno“ prostredníctvom e-mailu a „heslo“ prostredníctvom SMS správy. Bezpečné prihlásenie je dvojfaktorové a pozostáva z použitia troch prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno, heslo a kód SMS). Z dôvodu zvýšenia bezpečnosti Vám odosielame „prihlasovacie meno“ prostredníctvom e-mailu a „heslo“ a „kód SMS“ prostredníctvom SMS správy. „Kód SMS“ je platný 10 minút pre prihlásenie v zvolenom prehliadači pre jedno vaše zariadenie. Na prihlásenie sa do Privátnej Zóny máte tri pokusy, po treťom neúspešnom zadaní prihlasovacích údajov sa príslušná žiadosť v rámci Privátnej Zóny zablokuje na pätnásť minút.


Certifikát, ktorý Banka používa ako znak pravosti stránky je vydaný medzinárodne uznávanou certifikačnou autoritou Entrust. Tento certifikát umožňuje používateľovi overiť si, že je naozaj na stránke Privátnej Zóny VÚB. Internetový prehliadač platnosť certifikátu overí za Vás a v prípade, že nie je všetko v poriadku, vypíše varovanie o neplatnosti/neexistencii certifikátu a bezpečnostnom riziku pri pokračovaní prezerania daného internetového obsahu. Neprítomnosť tohto overeného certifikátu na cudzích, podobne vyzerajúcich stránkach umožňuje tieto stránky jednoznačne odlíšiť. Dôvernosť komunikácie je zabezpečená šifrovaním komunikácie prostredníctvom štandardizovaných šifier, ktoré v súčasnosti zabezpečujú vysokú úroveň ochrany pri prenose informácií v rámci Internetu.


Ako si zvýšite bezpečnosť sami ?

Uistite sa, že používate aktualizovaný Operačný systém, firewall a antivírový softvér. Dávajte si pozor kde sa pripájate k internetu (napr. Free Wifi), ak to nie je nevyhnutné nepripájajte sa k internetu na verejných miestach ako kaviareň, knižnica, reštaurácia a pod. Nezadávajte prihlasovacie údaje na cudzích zariadeniach , kde môžu byť tieto údaje ukladané do pamäte bez Vášho vedomia, prípadne zneužité škodlivým softvérom. Ak máte akékoľvek podozrenie, kontaktujte prosím našu 24-hodinovú službu Kontakt na tel. čísle 0850 123 000, zo zahraničia +421 2 4855 59 70.


Phishing (podvodný e-mail)

Phishing je podvodná aktivita zameraná na vylákanie hesiel, mobilných čísiel a iných osobných údajov k e-bankovníctvu. Medzi najčastejšie nástroje takéhoto útoku patrí podvodný e-mail. Ak dostanete do Vašej e-mailovej schránky správu s priloženým linkom na prihlásenie sa do Privátnej Zóny, ktorá navodzuje dojem, že odosielateľom je banka, odporúčame na uvedené nereagovať a kontaktovať našu službu Kontakt. Trójsky kôň môže zmeniť obsah stránky, ktorú vidíte po prihlásení sa na stránku Privátnej Zóny.